Kako sam se oslobodila ljubomore

„Onaj ko je ljubomoran ne može da voli.“ Augustin

Iako većina nas misli da ljubomora posledica ljubavi, ona to nije. Naprotiv, ljubomora je ono što sprečava ljubav. Dok sam bila ljubomorna i na prijatelje i na momka, mislila sam da ih volim, tek nakon mnogo godina shvatila sam da nisam bila sposobna da ih volim. Voljela sam ih dok je bilo loše, a kada im je bilo dobro i kada su imali nešto što ja nemam preplavila bi me neka loša osjećanja, jer sam htjela da su nesrećni bez mene. Što se tiče prijatelja, često sam u glavi zamišljala kako mogu da im naudim, da ne budu više tako srećni. A što se tiče momka, trudila sam se da mu pokvarim dan, kao da ga ubijeđujem da sav uspijeh koji nema veze sa mnom, nije pravi.

Mislim da je trenutak kada sam shvatila da imam problem, bio trenutak kada je moj tada već muž čitao knjigu jednog italijanskog pisca i prepričao mi iz nje dio o indijanskoj priči sa dva vuka. Vjerovatno je većina vas čula tu priču ili pročitala, ali za one koji nisu možete je pronaći ovdje. U tom momentu sam shvatila da ja hranim lošeg vuka, i da me to ne čini nimalo srećnom.

Da bih je se oslobodila morala sam da posegnem u izvor problema. U prvom slučaju, ljubomora na prijatelje, problem je bio nedostatak samopuzdanja. U drugom slučaju, momak, problem je bilo nepovjerenje.

Nedostatak samopozdanja. Razvijen mi je od ranog djetinjstva. Iako sam u školi uvijek bila među boljim učenicima i išla na mnoga takmičenja, nikada nisam dočekala da me majka pohvali. Uvijek su drugi bili bolji, ljepši i sl., uvijek je bilo „Vidiš kako je ovaj bolje uradio to.“. To je dovelo do manjka samopouzdanja, a samim tim i do poticanja ljubomore. Ipak, moram da napomenem, da je tu bilo i aktivnog poticanja iste. Imala sam jako bogatu drugaricu, i moja majka je svaki put kada mi brani nešto govorila „Ona može to zato što ima novca“, čak iako to nije imalo bilo kakve veze sa novcem.

Ovakvo ponašanje majke prema meni, ponavljalo se svakodnevno. Pa čak i kada sam se odselila znala je da mi udjeli komplimente da sam nesposobna, da ne valjam, da ništa ne vrijedim i sl.. Zbog toga sam se odlučila da se distanciram od nje. Iako se čujemo držim hladan odnos sa njom, a ono što kaže uzmem zdravo za gotovo. Shvatila sam koliko vrijedim i počela da se borim za sebe. Nisam joj rekla ni za jedno unapređenje u firmi, ni za jednu povišicu, ni za jedan bitan projekat. Jer ne želim da neko umanjuje ono što smatram uspijehom. I skoro kada mi je rekla da me niko ne cijeni, jer ništa nisam postigla na poslu, bilo mi je smiješno, jer ona ne zna dokle sam stigla.

Jako je bitno cijeniti ono što smo postigli i što imamo. Biti zadovoljan svojim životom je jedan od osnova da ne želimo tuđi i da ne budemo ljubomorni na tuđi. Zbog toga se treba distancirati od ljudi koji nikada neće pohvaliti vas, nego će uvijek naći nekog drugog da upored sa vama i da govore da je on bolji.

Veliki problem kod nas na Balkanu predstvlja stav da je porodica centar svemira, pa je jako teško prekinuti takve veze. Ne, porodica nije centar svemira. Porodica bi trebalo da nas usmjerava, ako ne možemo sami. Da nas podrži, kada je potrebno. Da nam pomogne, kada padnemo. Da tuguje sa nama kada je teško, ali i da se raduje kada je dobro. Ako je neko od njih tu samo da vas sputava, distancirajte se.

Nepovjerenje. Čudno je kako nam male stvari iz ugla odrasle osobe mogu uticati jako na život. Bila sam u dječijoj vezi 2,5 godine. To je ujedno bila i moja prva ljubav. Jako sam vjerovala toj osobi. Dešavalo se da se ne vidimo i po dva mjeseca, ali povjerenje je postojalo. Na kraju kada se sve završilo rekao mi je da se u toku naše veze ljubio sa druge dvije i to riječima „Prevario sam te, kada si mi najviše vjerovala.“. Ne znam kada je bilo najviše, jer nam je nivo povjerenja uvijek bio isti.

To me je jako povrijedilo. I od tada sam uvijek bila na oprezu i bez povjerenja. Analizirala sam gdje je problem i shvatila da je on bio samo jedna osoba, a da nisu sve osobe iste. Svuda postoje dobri i loši ljudi. Tako isto postoje momci koji varaju i oni koji ne. Sada je moj ljubomorom napaćeni momak, moj muž. I vjerujem mu.

Ljubomora vrlo lako može da se vrati, posebno ako ste njoj naučeni od djetinjstva, ali kada je se jednom oslobodite, vrlo lako je možete prepoznati i ponovo lako odbaciti. Da biste hranili dobrog vuka u sebi jako je bitno da se ne okružujete negativnim stvarima i negativnim ljudima.

Odbacite prošlost. Odbacite emocionalne vampire iz sadašnjosti. Volite sebe. I moći ćete da volite druge bez uslovljavanja.

„Kompetentna i samopouzdana osoba nije sposobna da bude ljubomorna u bilo čemu.“ Robert Heinlein

 

Leave a Reply

